lauantai 28. heinäkuuta 2012

Minä, minä, minä

En mennytkään vielä nukkumaan. Ei nukuta, on kuuma ja vatsakin vaatii vielä jonkun suupalan ennen kuin voin ummistaa silmäni tyytyväisenä. Ja ennen kaikkea: nyt kirjoituttaa! :)

Huomasin, etten ole vielä kummemmin kertonut itsestäni tarkemmin ja ajattelin, että nyt voisi olla korkea aika sanoa jotain siitä, kuka minä oikeastaan olen. Tai ehkä ennemmin mitä minä koskaan haluankaan sanoa. Tämä merkintä paitsi esittelee minut tällä sivulla mahdollisesti vieraileville ihmisille se myös kirjaa ylös osan siitä, mitä minä tällä hetkellä olen.

Nimeni on siis Jenna-Maria, ja olen 19-vuotias juuri kansainvälistä kauppaa opiskelemaan päässyt tyttö.

Luonteeltani olen melko rauhallinen ja kiltti, joskin ärsyynnyn melko helposti. Olen liiankin lyhytvihainen ja yleensä unohdan heti välittömästi riidan jälkeen edes riidelleeni. Ja jos muistankin niin en jaksa välittää, sillä hieman laiskana ihmisenä en viitsi riidellä. 


Olen tosiaan hieman laiska, tai ehkä ennemminkin hidas. Osaan kyllä olla ahkera kun sille päälle satun ja jos jotain teen niin teen sen kunnolla. Tarkoituksenani on pikku hiljaa yrittää tulla aktiivisemmaksi, sillä sohvannurkasta katsottuna elämä voi välillä olla hieman yksitoikkoista. Yritän parhaillani myöskin saada urheilukärpäsen puremaa, sillä tahtoisin kovasti kohottaa kuntoani. Pidän lenkkeilystä ja pyöräileminenkin on ihan jees.



Pidän monenlaisista asioista, kuten varmaan useimmat ihmiset yleensäkin. Olen jonkin asteinen romantikko, ja se taitaa määritellä monia makuasioitani ainakin osittain. Tykkään sisustamisesta ja tyylini niin vaatteissa kuin myös koristeissa on sellainen maalaisromanttinen (?). Pidän vanhoista esineistä, kuluneista pinnoista ja yleensäkin kaikesta, mistä vaan voi aistia menneisyyden tuulahduksia ja kertomattomia tarinoita.

Tahtoisin aidon ja toimivan kirjotuskoneen.
 Mummilla oli joskus, mutta ei taida olla enää :(



 Rakastan kotimaatani Suomea, sen neljää upeaa vuodenaikaa ja sopivan vilpoista säätä, mutta sydämeni sykkii myös toiselle maalle: upealle Ranskalle. Pidän ko. maan kielestä ja kulttuurista, sen kauniista arkkitehtuurista ja muutenkin koko paketista. Voisin mielelläni asuakin siellä, mutta tiedän jo etukäteen, että tulisin ikävöimään suuresti Suomea ja kaikkia niitä ihmisiä, joita täällä asuu. Olen hyvin perhekeskeinen, ja jo pelkästään Lahteen muuttaminen tuntuu vähän kurjalta: en näe rakkaimpiani enää ihan niin usein. Kaikesta huolimatta ulkomailla asuminen on yksi unelmistani, ja parhaana vaihtoehtona näkisinkin pienen ranskalaisen mökin omistamisen. Asuisin vakituisesti Suomessa, mutta aina välillä voisin viettää aikaani maassa, josta niin mahdottomasti pidän.




Vakaumukseltani olen kristitty, ja onnellinen siitä. Tuntuu hyvältä voida luottaa siihen, että kaikki ei ole pelkästään omissa käsissäni. Pidän myös paljon filosofiasta, ja pohdiskelen aikani kuluksi kaikenlaisia asioita, otan selvää ja mietin lisää kaikkea, mitä nyt pieneen mieleeni ikinä juolahtaakaan. Kuitenkin joka kerta olen tullut siihen tulokseen, että parhaat vastaukset kysymyksiini saan Kristinuskosta, ja kokemuksieni pohjalta muutenkin tiedän, missä - tai pikemminkin kuka - on Tie, Totuus ja Elämä.


Kirjoitan paljon kaikkea: runoja, novelleja ja sen sellaisia. Voisin sanoa kirjoittamisen olevan yksi rakkaimmista harrastuksistani. Olen sellainen melankolinen persoona, joka elää tietynlaisessa haikeudessa, jonka takana paistaa kuitenkin onni ja toivo. Lempivuodenaikani on syksy, ja silloin olen yleensä luovimmillani. Jotenkin tuuli, hämärtyvät illat ja märät villasukat vaikuttavat minuun siten, että yhtäkkiä runosuoneni alkaa pulputtamaan.


En ehkä ole maailman paras kirjailija tai piirtäjä tai laulaja, mutta tykkään tehdä kaikkea luovaa. Autoa ajaessani - siis kun olen yksin - laitan soittimeen yleensä jotain hyvinkin laulettavaa ja annan mennä. Lempibändejäni ovat Poets of the Fall, Skillet, Amorphis, Suburban Tribe, Instrumenti ja artisteista paras on Elvis Prseley. Makuni ei rajoitu näihin, mutta eniten kuuntelemiani ne kyllä taitanevat olla. Soittimista pidän eniten viulun, pianon ja kitaran äänistä, mutta tahtoisin itse osata soittaa rumpuja. Pidän paljon myös ihan taidemusiikista ja mielestäni moderni musiikkikin on kiehtovaa (ja tällä tarkoitan mm. John Cagea, György Ligetiä tms.). Tokikaan en heidän musiikkiaan mp3:ni lataisi, mutta on kiehtovaa pohtia sitä, mikä oikeastaan on musiikkia mikä ei. Makuni on myös kirjallisuudessa hieman outo - ainakin tytölle. Pidän nimittäin sotakirjoista, joista erityisesti kaukopartioista kertovat romaanit kuuluvat suosikkeihini. Esa Anttala, Reino Lehväslaiho jne. Toki sitten luen myös rakkaustarinoita. Nolona myönnän hyllyköstäni löytyvän Houkutus-sarjan kaikki osat. Vastapainona niille omistan sitten ihan kunnon Draculankin kyllä, että ei kai siinä.

Elokuvissa makuni on aika lailla sama kuin kirjoissakin. Tuntematon sotilas on suosikkini, eikä sitä tahdo mikään toinen elokuva voittaa. Lempinäyttelijäni on Ewan McGregor, ja hänen leffoistaan paras on Moulin Rouge, sanoivat Star Wars -fanit mitä tahansa (okei, myönnän, tykkään itsekin myös Star Warseista, vaikka siitä onkin aikaa kun ne viimeksi näin). Fireproof on kans yksi koskettava elokuva, josta tykkään älyttömästi. Suosittelen varsinkin pariskunnille, joilla on ollut vaikeuksia. Ja vaikkei olisikaan edes kumppania - kuten ei mullakaan ole - suosittelen silti.

Ihana Ewan <3
Televisiosta ei tahdo tulla mitään, mutta silloin kun tuli niin Life on Mars oli loistava. Ja on vieläkin jos sattuu omistamaan dvd:t. ;) Entisenä salkkareiden vihaajana on myös suorastaan häpeällistä myöntää, että nykyään seuraan niitäkin. Suosikkihenkilöni on varmaan Sergei - sopivan pahis, jolla on kuitenkin loppujen lopuksi hyvä sydän. Piirrettyjäkin tulee katseltua jonkin verran. Muumit 4ever! <3

Olen eläinrakas, vaikka minulla ei omaa lemmikkiä olekaan. Pienenä minulla tavallaan oli kani, Nuusku, joskin se asui mummolassani. Tällä hetkellä lempieläimeni on naapurin kissa, jota kutsun Maukuksi, sillä se kissa tosiaan maukuu lujempaa kuin yksikään lajitoverinsa, jota olen koskaan kuullut. Aiemmin olin enemmän koiraihmisiä, mutta nyt en osaa sanoa kummista pitäisin enemmän. Kaikkein mieluiten ottaisin kuitenkin Maukun itselleni seuraksi pieneen yksiööni, ellei se tosiaan olisi naapurin ja jos sinne kämppään lemmikkejä saisi viedä...


Eiköhän tässä ala olla jo riittävästi perustietoja niistä asioista, joista pidän. Haaveinani on menestyä hyvin koulussa, päästä kivaan paikkaan ulkomaanharjoittelussa (kuuluu tutkintooni), saada miellyttävä työ, löytää puoliso ja elää sellaista huoletonta ja onnellista elämää. Lyhyemmän aikavälin tavoitteiksi voisin sanoa kivuttoman muuton, uusien ystävien saamisen ja oman elämän alkuun pääsemisen. Ja sen urheiluinnostuksen jos löytäis kans niin vois olla kiva! :D

Tällainen tyyppi täällä siis kirjoittelee. Palaillaan! :)

- Jenna-Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti